Springbreak - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roosmarijn Evi en Xennia - WaarBenJij.nu Springbreak - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roosmarijn Evi en Xennia - WaarBenJij.nu

Springbreak

Door: Roos, Evi en Xennia

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn Evi en Xennia

03 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Na een week hard gewerkt te hebben aan ons projectplan voor onze minor, was dit grotendeels af en konden we relaxed aan ons weekend beginnen. Dat was geen verkeerd vooruitzicht, want we hadden ons namelijk opgegeven voor springbreak! Een soort expeditie Robinson weekend, maar dan met onbeperkt drank met als doel om andere Belgische en Nederlandse studenten te leren kennen.

Zaterdagochtend kwamen we na een uurtje rijden aan op de plaats van bestemming, Lelydorp. Daar was een soort mini 'resort' waar we allemaal onze hangmatten op konden hangen. Ook was er een zwembad, een binnenplaats waar we konden eten en chillen, een voetbalveld en een volleybalveld.

Op internet hadden we al kunnen lezen in welk team we waren ingedeeld. Els en ik zaten samen met nog 6 anderen in team Blanche Marie. Evi zat in team Bigipan en Roos en Nick in team Voltzberg, namen van allerlei bekende plekken in Suriname. In totaal waren er 8 teams.
Nadat we kennis hadden gemaakt met onze teamleden en we de bandana om ons hoofd hadden geknoopt die Els voor ons had gekocht, was het tijd om de strijd aan te gaan. Er waren 4 verschillende spellen, namelijk:

1. Zo snel mogelijk met heel het team 80 meter afleggen, zonder de grond aan te raken, door gebruik te maken van stoelen en bierkratjes.
2. De lekkerste cocktail mixen door ingrediënten te bemachtigen die verdiend konden worden bij 5 verschillende mini spellen. Op het eind werd door een deskundige jury het winnende drankje gekozen.
3. Buikschuiven over een zeil met groene zeep, biertje atten en beker ‘omflippen’.
4. Onder water slotjes open maken en op die manier ringen verdienen. Wanneer het team er in slaagde om 7 ringen om een stok te gooien, hadden ze gewonnen.

Team Blanche Marie ging niet zo lekker in het begin. De eerste ronde verloren we alles. Ook in de 2e ronde lieten we de helft van de punten liggen. Gelukkig konden we nog wat puntjes sprokkelen met onze geweldige act. Ieder team werd namelijk geacht een act in te studeren. Na de spelletjes werd er dus op verschillende plekken druk gebrainstormd, gedanst, geacteerd en vooral veel gelachen. Wij hadden een liedje van Trafassi gekozen over rijden in een wagentje waarop Tino, iemand van de leiding ons een baas dansje op leerde. Ook na het eten konden we toch nog wat puntjes opstrijken bij de Ik-Hou-Van-Holland-Quiz. Hierdoor eindigden we uiteindelijk op de één-na-laatste plaats.

De teams van Evi en Roos gingen in het begin gelijk op in de peilingen, waardoor de spanning te snijden was. Het team van Evi stoomde in de 2e ronde door naar de finale maar het team van Roos liet punten liggen door alles te verliezen.

Na de quiz ging de muziek aan en was het tijd om te dansen tot in de late uurtjes. Pas rond half 5 zochten we onze hangmat op en zelfs toen vielen we niet meteen in slaap.

De volgende ochtend waren we best wel brak maar stond er een goed ontbijtje klaar dat we toch niet konden weerstaan. Om 10 uur zaten we daarom alweer fris en fruitig aan tafel. De teams die in de finale stonden moesten nog tegen elkaar strijden maar gezien onze lage klassering zat dat er voor ons team niet in. Wij konden dus rustig chillen en kijken naar de teams die zich nog even in het zweet moesten werken. De finalespellen waren bijna gelijk aan de spellen van de vorige dag, alleen nu moesten er maar 2 teams tegen elkaar strijden.

Het werd een nek aan nek race maar Evi wist uiteindelijk met haar team alle andere teams te overtreffen en won daarmee een VIP-arrangement voor de poolparty die morgen (vrijdag) gehouden wordt. Ook Roos wist een kaartje te bemachtigen omdat ze het team de hele dag had aangemoedigd.

Na de lunch, hele lekkere Surinaamse saoto soep, was het tijd om alles weer in te pakken en de bus in te stappen. Uiteindelijk waren we rond een uur of 5 weer in het huisje waar alles nog zo was zoals we het achter hadden gelaten. Na een broodje knakworst lagen we allemaal uitgeteld in de hangmat of aan tafel wat te chillen, totdat de stroom uitviel. Gelukkig was het maar van korte duur omdat Ron (onze conciërge) meteen kwam om het te fixen.

Een weekend om nooit te vergeten. Veel nieuwe mensen leren kennen en veel gelachen om de spellen en gebeurtenissen. Aankomende weken wordt het weer wat rustiger qua tripjes. De ouders van Roosmarijn komen volgende week al op bezoek, iets om naar uit te kijken.

Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende keer!'

Liefs,

Roos, Evi en Xennia